wtorek, 7 marca 2017

Haft matematyczny

Nie mam pojęcia jak to się stało, że do tej pory nie prezentowaliśmy naszej twórczości związanej z haftem matematycznym.


Jeszcze nie tak dawno sądziłem, że wyszywanie tą metodą jest nudne, mało interesujące i zupełnie nie dla mnie. Muszę jednak przyznać, że byłem w wielkim błędzie.


Jakiś czas temu rozpoczęła się moja przygoda z haftem, a teraz to już zupełnie jestem fanem kartek z haftem matematycznym!


I nie psują mi zabawy supełki, urywające się nitki, ani nawet zepsuta "nawlekarka". Mając ochotę na coraz więcej, przy okazji kolejnych moich prób i błędów korzystam z rad i olbrzymiej cierpliwości cudARTeńki, zwłaszcza w kwestii wyboru kolorów. Choć nie tylko.


W każdym razie uważam, że to naprawdę fajna zabawa, dająca sporo przyjemności. Po 2-3 godzinach efekt jest już gotowy i można się chwalić :)


A mnogość motywów, które można wyszywać przyprawia o zawrót głowy. Dla każdego coś miłego - co kto lubi :) Czy to nie jest fajne?

A pamiętacie taki piękny wiersz Jana Brzechwy?:

Tańcowała igła z nitką,
Igła - pięknie, nitka - brzydko. 

Igła cała jak z igiełki,
Nitce plączą się supełki. 

Igła naprzód - nitka za nią:
"Ach, jak cudnie tańczyć z panią!" 

Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą - nitka biegiem. 

Igła górą, nitka bokiem,
Igła zerka jednym okiem, 

Sunie zwinna, zręczna, śmigła.
Nitka szepce: "Co za igła!" 

Tak ze sobą tańcowały,
Aż uszyły fartuch cały!

W hafcie matematycznym jest całkiem podobnie, przynajmniej u mnie :)

14 komentarzy:

  1. Śliczne. Zawsze podziwiam kartki z haftem matematycznym i to, że ktoś to potrafi tak pięknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja od niedawna... :)

      Usuń
    2. Pięknie dziękujemy za uznanie dla naszych karteczek:)

      Usuń
    3. Ewo, haftowanie wcale nie jest trudne:)

      Usuń
  2. Tak haft matematyczny niezwykle efektowny jest, a Tobie Tomku świetnie on wychodzi! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zasługa nauczycielki :)

      Usuń
    2. Świetna nauczycielka i zdolny uczeń, czyli duet doskonały! :)

      Usuń
  3. Właśnie wyciągnęłam ze skrzynki przesyłkę od Was, serdecznie Wam za nią dziękuję :)
    Samą radość zapakowaliście do paczuszki!!! :)))
    Pięknymi dłońmi, piękne rzeczy robisz Tomku! :) Nie dziwi mnie, że Arte jest z Ciebie dumna, niezwykle zdolny z ciebie uczeń! Jednakowoż powinnością ucznia jest podzielenie się splendorem z nauczycielką, bo przecież żeby nauczyć to samemu trzeba umieć, a i umiejętność uczenia też jest sztuką! Gratuluję Arteńko! :)
    Jeszcze słów kilka do Tomka :) Bardzo podoba mi się że przełamujesz stereotypy, bo jednak w dalszym ciągu, w świadomości wielu ludzi, haft dla mężczyzny to raczej mało odpowiednie zajęcie. A przecież jeśli coś lubimy robić i to nam świetnie wychodzi to związane z tą czynnością stereotypy płci, nie powinna mieć znaczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałam sobie to moje podziękowanie i hmm...pompatycznie mi zabrzmiało ;)
      Dołożę więc trochę zwyczajnych słów :) Bardzo cieszy mnie karteczka, żagle i słoneczko to majstersztyk haftu matematycznego, drewienko z tulipanami też piękne, a słodyczy lizaka na pewno spróbuję :) Jeszcze raz bardzo dziękuję! :)

      Usuń
    2. Dziękujemy Mario, bardzo mnie cieszy Twoja pozytywna reakcja! Twoja reakcja jest dla mnie zachętą do dalszej pracy :) Pozdrawiam bardzo serdecznie :)))

      Usuń
    3. Mario, bardzo dziękuję za miłe słowa:)

      Usuń
    4. Uśmiechu nigdy dość:)

      Usuń
    5. Tak, uśmiechów nie można przedawkować :):):)

      Usuń

Serdecznie dziękujemy za komentarze i wszystkie dobre myśli :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...