wtorek, 31 stycznia 2017

Pentatonika

Ostatnią moją pracą w styczniowym wyzwaniu Szuflady z motywami muzycznymi jest klawiaturowy wieniec.


Etap przygotowawczy:
- rozebrałem spinacze,
- pomalowałem spinacze białą i czarną farbą;
- złożyłem spinacze (było trochę trudno, ale dałem radę).

Etap prób:
- ułożyłem "na sucho" spinacze tak, aby imitowały klawiaturę fortepianu (uparłem się, żeby  rozmieszczenie nie było przypadkowe),


- dodałem ozdoby w kształcie symboli muzycznych (najlepiej takie prace robi się na podłodze, stąd niezbyt fortunne tło),


- najtrudniejsze było przede mną - wycięcie tekturowego wieńca do zamocowania spinaczy,


- metodą prób i błędów starałem się wyciąć pierścień tak, aby wszystkie spinacze zmieściły się, tworząc przy okazji klawiaturę,


- próbowałem od zewnątrz


i od środka,


- pierścień był albo za duży,


albo za mały, masakra - już chciałem rezygnować z tego projektu, którego inspirację stanowi praca znaleziona tu*,



- tracąc już prawie całą cierpliwość, przy czwartej próbie udało mi się w końcu uzyskać odpowiednie wymiary,


- wyciąłem pierścień z grubej tektury i obkleiłem białym kartonem - ufff, na szczęście praca prawie skończona.


Etap wykończeniowy:
- pomalowałem na czarno symbole muzyczne,
- rozmieściłem symbole na obwodzie wieńca,


- nakleiłem symbole na "klawiaturę",


Teraz tylko sfotografować wieniec i można iść spać. Ale okazało się, że nie jest to takie proste. Ściany mojego mieszkania w żaden sposób nie pasowały do biało-czarnej klawiatury.



Ostatkiem sił spróbowałem fotografować na szafie, ale odbicie światła spowodowało, że mój pomysł okazał się nietrafiony.


Na przemalowywanie ścian pokoju nie miałem już siły. Poszedłem do sąsiadów (na szczęście jeszcze nie spali) - efekty widać na pierwszym zdjęciu.

To zupełna nowość, jeszcze nie korzystałem z tego typu materiałów do tworzenia żadnej pracy. Poniżej zamieściłem link do wieńca, którym się zainspirowałem. A tak przy okazji - pentatonika to skala pięciostopniowa, zbudowana w obrębie oktawy... No dobra, już nie zanudzam :)

* link do tej inspiracji


http://szuflada-szuflada.blogspot.com/2017/01/wyzwanie-styczniowe.html

P. S. Bardzo mi miło poinformować, iż praca znalazła uznanie w oczach jury i została nagrodzona. 

18 komentarzy:

  1. Cudoooooo! to z wszystkich prac podoba mi się najbardziej!!!!
    Powodzenia, kiedy wyniki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jej, super. Czyli miałbym jakieś szanse, gdybyś była w jury Mario!... Zgłoszenia są do 23.55 (do dziś), na chwilę obecną jest 48 zgłoszonych prac w tym 6 moich. A wyniki? Pewnie za kilka dni, bo teraz pewnie będą sobie oglądać te wszystkie prace :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawa praca. Na prawdę ciężkie zadanie, te spinacze. Kiedyś ozdobilam kilka serwetkami i dałam sobie spokoj, bo to składanie mi nie szło zupełnie.
    Trzymam kciuki za powodzenie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, nie wie ten co nie próbował...

      Usuń
  3. najlepsza praca!!!fantastyczna! ta musi wygrac!

    OdpowiedzUsuń
  4. Każda z Twoich prac ma swój urok, szczególnie piękne są komplety. Sądzę, że nagroda Ci się na leży na 200%. Ale przede wszystkim była to dobra zabawa, prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Zdecydowanie dobra zabawa i satysfakcja jest najważniejsza :)

      Usuń
  5. Kapitalna praca i piękna ozdoba na ścianę, szczególnie jak muzyka jest bliska. Nagrodą Ci się należy na 201 % za pracowitość, wykorzystanie różnorodnych materiałów, pomysłowość itd, itp...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki z całego muzycznego serca :)

      Usuń
  6. Co za poświęcenie! Masz dobrych sąsiadów ;-)
    Praca wspaniała! Co by jeszcze powstało, gdyby wyzwanie trwało dłużej...? :)

    Pozdrawiam !!! ( no i dziękuję za kolejną pracę zgłoszoną do naszej zabawy! )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, powstałoby jeszcze kilka innych prac, które może wykorzystam w kolejnych wyzwaniach :)

      Usuń
  7. Świetny wieniec! Wygląda wspaniale i myślę, że było warto się pomęczyć bo efekt jest fantastyczny.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mnie także się podoba :)

      Usuń
  8. Tomku gratuluję właśnie wyczytałam w Szufladzie że Twoja praca zajęła wyróżnione miejsce:-) I nagroda z dziedziny decu na Ciebie czeka:-)
    Super!
    Pozdrawiam serdecznie I życzę Ci kolejnych tak fajnych prac I wyróżnień:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tomku serdecznie gratuluję nagrody!!! W pełni zasłużonej i w doborowym towarzystwie :)
    Życzę sukcesów w dalszych wyzwaniach, a na pewno będą jeszcze niejedne :)))

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękujemy za komentarze i wszystkie dobre myśli :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...