sobota, 8 października 2016

Motywy międzynarodowe...2

Odpoczywam. Pochłaniam promienie słońca, cudowny wiatr wiejący ze strony oceanu oraz wszystkie smaki południowej Europy. Szkoda, że nie potrafię pisać tak, jak Tomek, ale - gdy jestem w podróży - oprócz zwiedzania zabytków i podziwiania przyrody, również zwracam uwagę na różne przejawy życia rękodzielniczego. 


miska zdobiona metodą decoupage'u, Podgora

Trzy lata temu w poście Inspiracje z południa Europy napisałam następująco:
Będąc w Chorwacji, Bośni i Hercegowinie, zwiedzając targowiska, rynki i ryneczki, dostrzegłam całą masę ciekawych przedmiotów. Część z nich może niedługo stanie się dla mnie inspiracją do zrobienia czegoś podobnego. Ot, choćby taki koszyczek z pędów winorośli.

koszyczek z pędów winorośli, okolice Parku Narodowego Krka

kosze na butle z winem z chorwackiego gospodarstwa

tykwy zdobione metodą decoupage'u
ze sklepiku w Pałacu Dioklecjana w Splicie

lawendowe woreczki  ze sklepiku w Pałacu Dioklecjana w Splicie

kolczyki z ulicznego sklepiku w Mostarze

koronki  z ulicznego sklepiku w Mostarze

Koszyczka z pędów winorośli jak dotąd nie zrobiłam, podobnie jak i kolczyków czy też serwetek. Ale wśród mnóstwa serwetek mam dokładnie takie same wzory jak te, które zdobią miskę i tykwy na fotografiach. A upodobanie do lawendowych motywów, zapoczątkowane w Chorwacji, nadal trwa.

8 komentarzy:

  1. Ja bym się chętnie nauczył robić na szydełku, docelowo maskotki. Ale nie znam nikogo, kto mógłby mi pomóc :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolczyki bardzo mi się podobają!

    OdpowiedzUsuń
  3. O tykwy też można ozdabiać!!! Moja tyka jedynie kwitła nie wydając owocóa, ale koleżance wyrosła ogromna, powiem jej, niech sobie ozdobi:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dochodzę do wniosku, że w sumie to wszystko można ozdobić. Ostatnio widziałam żołędzie i kasztany:)

      Usuń
  4. Miałabym ochotę pobawić się wikliną, ale tą prawdziwą nie papierową, ciekawa jestem czy by mi się spodobało? :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękujemy za komentarze i wszystkie dobre myśli :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...