sobota, 1 października 2016

Jesienna taca z owocami

Proces zdobienia przez nas drewnianej tacy przedstawia się następująco:
1) przygotowujemy tacę (ewentualne nierówności szpachlujemy) i odpowiedni motyw (w poniższym przypadku wycięty z papieru ryżowego);


2) dobieramy odpowiedni kolor (najczęściej jest to jeden z odcieni ecru) i malujemy tacę dwukrotnie, po pierwszym razie zdzierając powierzchnię papierem ściernym;
3) układamy wycięte motywy;


4) przyklejamy wybrane motywy, dokładnie rozprowadzając klej;



5) przyciskając odpowiednio pędzelek, usuwamy ewentualne pęcherzyki powietrza i wygładzamy motyw;



6) po przyklejeniu wszystkich motywów lakierujemy całą powierzchnię;


7) bardzo cienkim pędzelkiem malujemy miejsca "nie do wycięcia" - w poniższym przypadku były to oczka koszyczka; 




8) lakierujemy 2-3 razy i po wyschnięciu ścieramy papierem ściernym (i tak jeszcze kilka razy aż do uzyskania akceptowanej przez nas gładkości).



Oczywiście każdy etap zdobienia wymaga robienia przerw na wyschnięcie farby, kleju, lakieru, stąd czas powstawania takiej tacy to około 10 dni. W tym czasie dzielimy się pracą:
- Tomek maluje, wycina, klei, ściera papierem, lakieruje, wykazując przy tym bardzo dużą dokładność i ogromną cierpliwość. Poza tym pociesza, gdy coś nie wyjdzie. I zachwyca się wtedy, kiedy trzeba.
- A ja? A ja pomagam Tomkowi dodając do pracy dobre myśli.

10 komentarzy:

  1. Kiedyś przymierzałam się do decoupagu i z różnych względów zrezygnowałam. Między innymi miała bym spory problem z przebrnięciem przez te liczne szlifowania, jak dla mnie to mało atrakcyjny etap, żmudny, czasochłonny, no i pyli :)A bardzo ważny, bo rzutuje na jakość wykonanej pracy.
    Bardzo fajny z Was duet! :)
    Pozwolę sobie na komplement dla Tomka, bo kusi mnie to i kusi ;)
    Tomku masz piękne dłonie! :)
    Bardzo mi się podobają te owocowe motywy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - widać że fizycznie nie pracowałem ;-)

      Usuń
  2. Motyw taki trochę staroświecki. Mam coś podobnego na starym talerzu, jedynym zachowanym z kompletu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie staroświecki, ale klasyczny. I świetnie nadający się do wykorzystania.

      Usuń
  3. Proces ozdabiania troszke trwa, wymaga wiele cierpliwosci i czasu ale efekt jest niesamowity :)
    Tak jak napisala Marija, bardzo fajny z Was duet przyjacielsko tworczy - uzupelniacie sie.
    I niech tak zostanie do konca swiata i wiele dni dluzej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie się nie kłócimy, zobaczymy jak będzie później :D

      Usuń
  4. Zdradzacie sekrety produkcji...baaaardzo to jest pracowite, ale pewnie sa niezykle trwale, sprawdze na mojej! jak na razie jest jak nowa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszymy że wygląda jak nowa, oby posłużyła i pocieszyła oczy jak najdłużej :)

      Usuń

Serdecznie dziękujemy za komentarze i wszystkie dobre myśli :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...