sobota, 21 maja 2016

Zakładki do książek

Drewniane zakładki do książek - takie właśnie małe upominki tworzyliśmy dla pań z okazji Dnia Kobiet kilka tygodni temu.


Pierwszym etapem było zgromadzenie większej ilości drewienek. Niełatwo było się zorientować, ile dokładnie ich potrzebuję, bo zakładki chciałem wręczyć każdej pani w pracy. Następnie wybranie motywu - to zajmuje równie dużo czasu. A że wybór serwetek dość spory, więc kilka razy zmienialiśmy plany :)

 

Potem poszło jak z płatka. Zajęliśmy się przygotowaniem drewnianej powierzchni i do dzieła :)


Klejenie, przykładanie serwetki, prasowanie i dopieszczanie. Wszystko po kolei z najwyższą starannością, wszak prezenty mają być piękne, wyjątkowe i co najważniejsze - mają zaskakiwać jakością i wykonaniem.


Przyznaję, że taka ilość zakładek zajęła nam mnóstwo czasu, ale czego się nie robi dla przyjemności innych? :) W sumie zrobiliśmy ich prawie 50. Na zdjęciach nie ma wszystkich motywów.



Z pełnym poświęceniem lakierujemy i wygładzamy zakładki tak, by w najmniejszym stopniu nie niszczyły książek oraz były miłe w dotyku. A oto efekty prawie końcowe.


Prawie, ponieważ zakładki były pięknie zapakowane wraz z kartką z życzeniami oraz małym słodkim upominkiem.


I tak oto Dzień Kobiet był nie lada zaskoczeniem dla pań, z którymi mam przyjemność pracować :) Tylko co ja wymyślę za rok?

20 komentarzy:

  1. Ale piękne :)) Każda z nich - panie, z którymi pracujesz Tomku, poczuły się na pewno wyjątkowo w Dzień Kobiet :)
    A za rok zróbcie breloczki do kluczy :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne! Panie były na pewno zachwycone.
    Podziwiam staranność wykonania. Nie wiedziałam, że trzeba prasować serwetki. Widzę, że jeszcze niejednego się od Was nauczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam bardzo serdecznie :)

      Usuń
    2. Nie trzeba, ale można prasować (jest to jeden ze sposobów klejenia serwetki).

      Usuń
  3. 50!!!!!!!!!!!!!!! Czy prawie 50 zakładek, toż to hurt!!! I jeszcze kartki do tego!!!
    Wysoko Tomku postawiłeś sobie poprzeczkę, bardzo duży nakład pracy i niemały koszt.
    No ale panie pracujące z Tobą na pewno były bardzo zadowolone, bo zakładki piękne :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta 50 mnie oszołomiła, jestem pełna podziwu dla Was :)))
      Z zakładek moje faworytki to te z fiołkami :)))

      Usuń
    2. Tak bardzo się staraliśmy, efekt musiał wyjść bardzo dobry :)

      Usuń
  4. Zazdroszczę paniom takiego kolegi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję pomysłu,panie na pewno były mile zaskoczone,mnie zachwyciłeś jakością,wykonaniem i pięknymi motywami!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiekne zakladki.
    Na pewno beda mila pamiatka dla obdarowanych Pan :)
    Jestem wielka milosniczka lawendy, wiec najbardziej westchnelam sobie do tych lawendowych :)
    Do kolejnego Dnia Kobiet jeszcze troszke czasu :)
    Znajac Wasza kreatywnosc na pewno cos cudnego wymyslicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lawenda, powiadasz - trzeba będzie zapamiętać:)

      Usuń
  7. Te zakładki już gdzieś widziałam:) Piękne są!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za uznanie dla zakładek:)

      Usuń
  8. Ilość mnie powaliła. Nieźle się napracowaliscie. Kurczę z tym wyborem motywu to zawsze kłopot jak wybór wielki. Mam dwa pudła serwatkowych wzorów ( hobby na razie odwieszone na kołku, póki dzieciątka nie podrosna) i czasami więcej czasu spędzałam przy wybraniu serwetki niż przy samej pracy nad przedmiotem. Tęskni mi się za tym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację z tym wyborem serwetki, czasami trudniej jest wybrać niż ozdobić cały przedmiot. A jeśli chodzi o zamiłowania, hobby, to spokojnie - na pewno znajdziesz kiedyś czas:)

      Usuń

Serdecznie dziękujemy za komentarze i wszystkie dobre myśli :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...