sobota, 7 maja 2016

Z przyjemnością

Po południu wracam z pracy. Kilka chwil na szybką kąpiel, lekki obiad i... pora na przyjemności. Czas poświęcam na niespieszną pasję, która zrodziła się kilkanaście tygodni temu.


W powietrzu unosi się piękny zapach drzewa, jest dość cicho oraz przytulnie. Ulubiona herbata czeka w imbryczku, na talerzu obok sernik z malinami, który przegryzam od czasu do czasu popijając herbatą
Wspomnienia z Toskanii. Kilka świec, które zawsze palą się gdzieś dyskretnie obok nas, tworzą miły, domowy i prawdziwie przytulny klimat.


Czy w takich warunkach może powstać coś brzydkiego, niechlujnego i pozbawionego emocji? Nie, nie ma na to szans. Powoli przygotowuję drewniane serce, które z jednej strony będzie miało makowy motyw wycięty z pięknej serwetki. Dość długo zastanawiałem się, co najlepiej będzie się prezentowało na takim właśnie kształcie.


Po przygotowaniu materiału przychodzi czas na klejenie - dla mnie najbardziej przyjemny moment. Serwetka pod wpływem wilgotnego kleju jest posłuszna, układa się idealnie tak, jak tego chcę. Niesamowicie miło jest patrzeć, jak z niczego powstaje coś, jak z każdą chwilą pracy ukazuje się małe dzieło.


Jeszcze tylko jedno, dwa pociągnięcia pędzlem i... gotowe. Delikatna serwetka mogłaby nie przeżyć kolejnego dotyku włosia nasączonego klejem, ale i nie ma takiej potrzeby. Po wyschnięciu jest czas na lakierowanie i wykończenie przedmiotu.


Projekt skończony. Zajął mi więcej niż jeden wieczór, ale jest zdecydowanie odprężającym i niezwykle miłym zajęciem :)

82 komentarze:

  1. Pieknie Tomku opisales moment tworzenia ....a na zdjeciach jest jeszcze cos wiecej, nuty, karteczka..
    Maki pieknym motywem sa!!! herbata, swieczuszki ...wierze Ci ,ze w takim otoczeniu chce sie tworzyc!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, pozdrawiam Was bardzo serdecznie :)

      Usuń
    2. A ile dobrej energii zawiera praca wykonana w tak miłym otoczeniu:)

      Usuń
  2. Maki są niezwykle dekoracyjne, ożywią nawet drewniane serce.
    Pięknie pomyślane i opisane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ładnie napisałaś o makach, ożywiających drewniane serce:)))

      Usuń
    2. Dzięki, to była sama przyjemność :)

      Usuń
  3. Tak czerwone maki idealnie pasują do deseczki w kształcie serca, bardzo symbolicznie to wyszło :)
    Sprawdziłam co oznacza mak w mowie kwiatów:
    Mak czerwony ogrodowy - kochajmy póki czas
    Mak polny - marzę o Tobie
    Mak - przelotna namiętność, puść to w niepamięć
    No tak symbolika symboliką, tylko mało kto w naszych czasach zna mowę kwiatów ;)
    Motyw który wybrałeś nie jest prosty do zakomponowania, moim zdaniem poradziłeś sobie z tym wspaniale, no i tak ładnie wycięte te maki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaciekawiłaś mnie, Mario, tą mową kwiatów. Mak ma tyle różnych znaczeń, że... chyba napiszę kiedyś na ten temat post:)

      Usuń
    2. Napisz, przeczytam z dużym zainteresowaniem :)

      Usuń
    3. Postaram się, ale wiesz, jak to u mnie z czasem bywa:) Do pory kwitnienia maków jeszcze ociupinkę mam:)

      Usuń
    4. :) U nas wegetacja roślin jest opóźniona względem reszty kraju o dwa tygodnie:)

      Usuń
  4. Widząc w tle nuty przypomniało mi się, ze zostały mi w spadku po tacie stare pożółkłe nuty, nie bardzo mam co z nimi zrobić, a szkoda je wyrzucić. Jeśli byś chciał mogłabym Ci przesłać. Zapisana jest na nich chyba muzyka kościelna, nie jestem pewna, nie znam się na muzyce. Tato śpiewał w chórze.
    Nie jest tego dużo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale nie trzeba. Zatrzymaj je, niebawem mogą być bardziej cenne.

      Usuń
    2. To ja bardzo proszę o te nuty:)

      Usuń
    3. Mnie prosisz czy Marię?

      Usuń
    4. Marię:) Kiedyś już o tym czytałam w Kurniku i nie miałam śmiałości poprosić:)

      Usuń
    5. Zgadza się, szukałam w Kurniku amatorów na te nuty. Cieszę się Arte,że chcesz je mieć, prześlę Ci je niedługo :)

      Usuń
    6. Już z góry pięknie dziękuję:)

      Usuń
  5. Zajęcie odprężające, przyjemne i jaki efekt! Czego chcieć więcej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, czego? :)

      Usuń
    2. Widoku maków na polu za oknem:)

      Usuń
  6. Urocze serduszko ! Ale i kartka haftowana też zwraca uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję jako tworząca karteczkę:)

      Usuń
    2. Zdecydowanie, piękna kartka!

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Wszystko możliwe :)

      Usuń
    2. Myślę, że takie serducho może mieć różne zastosowania, jako symbol jest uniwersalne, a jako deseczka do krojenia - praktyczne:)

      Usuń
    3. Arte, kroić serduszko? A fe. ;)

      Usuń
    4. Rucianka!!!! Jak fajnie, że tu jesteś:) Pomyślę nad jakimś bandażem dla drewnianego serduszka:)

      Usuń
  8. Bardzo podoba mi się taka "czysta" praca bez cieniowań i postarzania.Motyw śliczny,a całość pięknie zapakowana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię cieniowanie, ale taka praca również mi odpowiada. I zupełnie sam pakowałem :D

      Usuń
    2. A ja nie umiem cieniować, ale wszystko przede mną:)

      Usuń
    3. Nauczę kiedyś :)

      Usuń
  9. Praca piękna:) Bardzo mi się podoba, ale pomysł położenia jej na tym tle jest rewelacyjny (2. zdjęcie od dołu):)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Dodam jeszcze, że w życiu nie widziałam tak starannego oklejania brzegów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałem się jak tylko mogłem.

      Usuń
  11. Pieknie opisałeś klimat towarzyszący tworzeniu i samą swą pracę. To delikatnosc, spokój, piekno i dobro w tworzonym przedmiocie. No bo przeciez tak miłe, pełne dobrych uczuć prezenty robi sie tylko dla bliskich ludzi!:-))

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiło się ciepło i przytulnie... na sercu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trafny komentarz, pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Ooo, Brujita:))) Jak to dobrze, że tu trafiłaś:))) Zaglądaj do nas, będzie jeszcze cieplej:)

      Usuń
  13. Z przyjemnością czytałam ten wpis. Serce piękne. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wizytę i komentarz u mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiamy i zapraszamy częściej :)

      Usuń
    2. Annette, fajnie, że tu zaglądasz:)

      Usuń
  14. no proszę, i tak to rozwija się Manufaktura Prezentów od Serca :) pozdrawiam twórców z niezmiennym podziwem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy, również pozdrawiamy bardzo serdecznie :)

      Usuń
    2. Manufaktura Prezentów od Serca - ale fajne określenie:)

      Usuń
    3. taki powinni szyld wywiesić :)

      Usuń
    4. Elajo, dziękujemy za świetny pomysł:) Na razie musi jednak poczekać:) Ale w razie czego zgłosimy się do Ciebie z prośbą o zgodę na użycie Twojej nazwy:)

      Usuń
  15. Pieknie sie czyta taki opis. U mnie to by sie wszystko pozdzieralo, pomarszczylo i fertig.
    Hm, hm, czy ja moglabym zamowic takie serducho, a serwetke to bym podeslala. Bo mi bardzo pasuja do pokoju, takie jedne sowki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, ubiegłaś mnie tym komentarzem :)
      Piękne cacuszko pięknie opisane, aż się miło czyta !
      Arteńko, Tomaszu, nie wiem czy dobrze zrozumiałam, ale przybiegłam na uroczystość blogową, przynoszę winko domowe :)
      Piję za Was toast- Oby Wam się Twórczo Blogowało !
      ♥♥♥

      a to lampki wina dla wszystkich gości
      YYYYYYYYYYYYYYYYYY
      oraz mojito z lodem, limonką i listami mięty
      [*] [*] [*] [*] [*] [*]

      Usuń
    2. Dolaczam z alzackim gewurztraminerem:) Sante!

      Usuń
    3. Kasia, jak my do wieczora wytrzymamy? :))
      Uchlejemy się tu gospodarzom jak ta lala i zaczniemy śpiewać :P

      Usuń
    4. Dziewczyny - wieczorem zapraszamy, wieczorem:)))) Ale już teraz dziękujemy za Waszą obecność, toasty i dobre myśli. Wpadnijcie tu jeszcze przed północą:)

      Usuń
    5. Sonic, impreza się już rozkręca - dzięki Wam:)

      Usuń
    6. ok, Arte, ok, będę pić powolutku, co by pamiętać obecność wszystkich uczestników :P

      Usuń
    7. Katarzyno - z przyjemnością zrobimy dla Ciebie piękne serducho - prosimy o wiadomość e mail lub na facebooku :)

      Usuń
    8. Katarzyno, ciekawi mnie ta serwetka, może u nas taką się dostanie?

      Usuń
    9. Sonic, lubię wino domowej roboty:)

      Usuń
  16. ja byłam punktualnie, ale na nowy świąteczny post liczyłam, a tu gospodarze zaspali L(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczęli świętować, a zdjęcia pojawiły się nieco później (jak i wpis na blogu) :)

      Usuń
    2. Elajo, zaczęliśmy świętować punktualnie, ale trochę nam się koordynacja z techniką nie udała. Brak wprawy, następnym razem będzie lepiej:)

      Usuń
  17. 18:37 no i gdzie to wino? Na zdjęciu na fejsie co prawda w butelce jest liścik zamiast wina...
    Robicie listę obecności? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest! Mamy odznaczoną Twoją obecność :)

      Usuń
    2. Wino było, a nawet dwa:)

      Usuń
  18. Serce bardzo piekne. Maki idealnie pasują. Ciekawe kto będzie szczęśliwym odbiorcą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ktoś zadowolony z efektu końcowego (mamy nadzieję) :)

      Usuń
    2. Gosianko, mi się też to serce podoba:)

      Usuń

Serdecznie dziękujemy za komentarze i wszystkie dobre myśli :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...