wtorek, 3 maja 2016

Lampiony ze słoiczków

Wchodzę do sklepu, mój wzrok przypadkiem natrafia na małe słoiczki z jogurtami. Mają ciekawy kształt, nigdy wcześniej takich nie widziałam. Oczywiście kupuję dwa, nie ze względu na zawartość, interesuje mnie przede wszystkim opakowanie. Oczyma wyobraźni widzę COŚ, co można by było z tych słoiczków zrobić.


Kolejnym razem kupuję jeszcze cztery opakowania z jakimś karmelowym deserem (z jogurtem już nie było, czyżby wszystkim osobom w okolicy, zajmującym się decoupage'm, przypadły do gustu?)


Deser da się zjeść. Pusty słoiczek aż się prosi, żeby zrobić z niego mały lampion. Wyjmuję pudełka z "przydasiami" i... czekam na wenę. Poza tym muszę opróżnić jeszcze jeden słoiczek (trzy pozostawiam Tomkowi - żeby było sprawiedliwie).


Zawartość trzeciego słoiczka zjedzona, a ja dalej nie wiem, jak ozdobić lampiony. Wybór to najżmudniejszy dla mnie etap wszelkich prac rękodzielniczych.


Trochę wstążki jutowej, kawałek firanki, koronki, rafii, jakieś muszelki, guziczki, ptaszki. Oczywiście pistolet do kleju i... lampiony gotowe. 


Jeszcze tylko zapalam malutkie świeczuszki,


parzę dobrą herbatę, wstawiam do flakonu zerwane przed chwilą gałązki bzu i...



... można już celebrować wieczór.


Wszystkim Czytelnikom bloga życzę pięknego, słonecznego, pełnego dobrych przeżyć maja.

P.S. Ciekawe, co ze swoimi słoiczkami zrobi Tomek?:)

38 komentarzy:

  1. No właśnie mam pewien pomysł, ale muszę jeszcze go przemyśleć :) Pięknie to wygląda, jestem pod wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze, szykuj miejsce na słoiczki:) Dziękuję za miłe słowa:)

      Usuń
  2. Też mam takie słoiczki i teraz już wiem, co z nich mogę zrobić. Jogurty w nich są bardzo smaczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna forma recyclingu :) Ale to dopiero pierwsza wersja wykorzystania słoiczków po deserach.

      Usuń
    2. Hano, z takich słoiczków można zrobić nawet żyrandol:) Wstawiasz świeczuszki, podwieszasz każdy z nich i już:) A ile przy okazji słodkości w jogurtach:)

      Usuń
  3. Arte!!! alem sie zachwycila, to ostatnie zdjecie pokazuje lampiony w calej ich niezwyklosci, jaki nastroj stwarzaja!!! ojej!! nie widzialam takich sloiczkow z jogurtami lub deserami...teraz czekam na wymysl Tomka...Tomku pospiesz sie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak sie domyslasz pewnie to te ptaszki podobaja mi sie baaaaardzo!

      Usuń
    2. Bez tez pieknie wyglada a herbata mocna!!!

      Usuń
    3. Słoiczki można kupić w Lidlu (a może i w Biedronce). Kupujesz, wyjadasz zawartość, myjesz (trzeba się trochę natrudzić) i zabierasz się do pracy. Wyobrażasz sobie Twój taras oświetlony takimi lampionikami? I to w dodatku ozdobionymi ptaszkami:) Albo może ja Ci zrobię? Bez wygląda obłędnie, a herbata owocowa (koloru dodaje domieszka malwy).

      Usuń
    4. Poszukam przy okazji w Lidlu...podoba mi sie Twoja idea!

      Usuń
    5. To się cieszę:) Tylko zrób odpowiedni zapas słoiczków:)

      Usuń
    6. Grażyno - muszę coś wymyśleć, jeszcze "chwilę" mi to zajmie ;-)

      Usuń
    7. A słoiczków przybywa:)

      Usuń
  4. Swietny pomysl na wykorzystanie sloiczkow. Dobra herbata, wazon z bzem i lampiony ktore dopelniaja calosci, aby nakrycie stolu wygladalo ladnie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za uznanie:) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  5. Allle masz piękne tekstylne skarby!!!
    Kształty słoiczków akurat lampionowe i bardzo ciekawe lampiony ci wyszły :) Ostatnie zdjęcie magiczne!!!
    Taki pełny i o intensywnej barwie bez lubię najbardziej, pięknie dopełnia kompozycję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz:) Skarbów mam więcej - te na zdjęciach to tylko mały fragmencik:)

      Usuń
  6. Cześć, widzę materiałów do tworzenia dostatek i wena twórcza przyszła. Dzięki niej stworzyłaś urocze lampiony, tematyczne, klimatyczne i bardzo gustowne. Fajnie, że możesz tak szybko tworzyć i przenosić się w artystyczny świat. Ja czekam na wakacje, tylko żeby mi ich wystarczyło, na to co już zaplanowałam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale po co czekać? Nie odkładajmy swoich planów, pasji i marzeń na później, bo później może być zbyt późno...

      Usuń
    2. Myśl Tomka "bo później może być zbyt późno..." warta jest zapisania i powieszenia na lodówce :)

      Usuń
    3. Anideco, pięknie dziękuję za uznanie:)

      Usuń
  7. I słoiczki wykorzystane, fajnie się prezentują i nie grozi im zaginięcie w kontenerze na stłuczkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może powinniśmy dostać jakieś dofinansowanie z Ministerstwa Środowiska? :)

      Usuń
    2. Lidko, bardzo dziękuję za miły komentarz.
      Tomku - za zbieranie śmieci czy recykling?

      Usuń
    3. Za jedno i drugie. W sumie dwa razy :)

      Usuń
    4. Niech już i tak będzie:)

      Usuń
  8. Też mam takie słoiczki, stoją na parapecie i czekają aż coś wymyślę.
    Byłam niedyskretna i zajrzałam do pudełek. Zachwycił mnie porządek w nich panujący. Mnie jakoś ciągle robi się bałagan.
    Lampiony wyszły śliczne, podoba mi się bardzo pomysł z guziczkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że pomysł się podoba:) Jeśli chodzi o guziczki, to mam spory zapas z lat 70. XX wieku (ale straszny ze mnie chomik:). Pocieszam, że i ja mam ciągły bałagan, stąd od czasu do czasu muszę robić porządek - żeby wiedzieć, co mam w tych pudełkach:)

      Usuń
  9. Ale fajny pomysł:))Bardzo ładnie się prezentują w tym "odzieniu".
    Rzeczywiście te słoiczki aż się prosiły żeby z nich zrobić lampioniki. Kształty super. Żałuję że na takie nie trafiłam. Co prawda decoupage to dla mnie czarna magia ale jakieś " sukienki" bym im dziergła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Gardenio:) Słoiczki z zawartością (całkiem smaczną) można kupić w Biedronce lub Lidlu. A w"sukienkach prezentują się całkiem nieźle. Trzeba spróbować:)

      Usuń
    2. O tak, to świetna inicjatywa z tymi sukienkami :)

      Usuń
    3. Tak jak ubieranie drzew w swetry:)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Ojej, ale mi miło:))) Pięknie dziękuję:)

      Usuń
  11. Nie widzialam w Biedrze, ale poszukam bo są fajniutkie. Marzą mi się małe lampioniki do altanki. Będę szukać w innych bo niestety najbliższy Lidl to ok50 km ode mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł na lampioniki do altanki świetny. W Lidlu ostatnio nie widziałam, za to w Biedronce kupuję dość często.

      Usuń
    2. Słoiczków już uzbierałam chyba ze 30 sztuk. Czas na ozdabianie we wszelakich technikach, bo teraz chce się tych lapioników i migających światełek coraz bardziej:-)

      Usuń
    3. To pomiędzy jedną dzieciodrzemką:) a drugą lampionik można ozdobić:)

      Usuń

Serdecznie dziękujemy za komentarze i wszystkie dobre myśli :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...