wtorek, 31 maja 2016

Kielich z bordowymi różami

Poniżej przedstawiam etapy ozdabiania przeze mnie papierem ryżowym i serwetkami szklanego kielicha.
1. Kielich umyłam i osuszyłam.
2. Papier ryżowy podarłam na małe kawałki.
3. Kawałki papieru, będące fabrycznym brzegiem arkusza, przykleiłam na brzegu kielicha.
4. Pozostałe kawałki papieru przyklejałam tak, aby jeden fragment zachodził nieznacznie na drugi.


5. Od czasu do czasu sprawdzałam, czy moja praca jest dokładna i czy nie ma prześwitów.


6. Zbliżając się do końca oklejania papierem można zadecydować, czy kielich ma być zakryty w całości, czy też ma być zostawione "okienko" w dowolnym kształcie.


7.Okleiłam kielich w całości, łącznie z nóżką.


8. Ponieważ wybór motywu, przeznaczonego do ozdoby, nie nastręczał trudności (serwetka z bordową różą - ta i tylko ta), ustaliłam jedynie miejsce i sposób naklejenia.


9. Wycięte z serwetki motywy nakleiłam płaskim pędzelkiem, dokładnie rozprowadzając klej od środka motywu na zewnątrz.



10. Po naklejeniu dwóch motywów zadecydowałam o wycięciu i naklejeniu kolejnych dwóch (zbyt duża pusta przestrzeń pomiędzy różami).



11. Lakierowałam, wygładzałam papierem ściernym i znów lakierowałam. I tak kilka razy na zmianę aż do uzyskania gładkiej powierzchni.


Z efektów swojej pracy jestem bardzo zadowolona. Dla porównania wielkości kielicha fotografia ze zwykłą szklanką.

34 komentarze:

  1. Niezła gabarytowo lampeczka do koniaczku.
    Piękna jako przedmiot:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w nocy prezentuje się świetnie :)

      Usuń
    2. Kolejna wielkość lampeczki do koniaku to... wiaderko:)

      Usuń
  2. Pięknie się prezentuje. Jak to opisujesz wydaje się łatwe, ale jak się znam to bym się w połowie roboty zniechęciła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, trzeba mieć trochę cierpliwości, ale także pomysłów :)

      Usuń
  3. Jeden taki kielich wina i człowiek trzy dni chodzi na rauszu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że spokojnie dwie butelki wina się w tym zmieszczą:)

      Usuń
  4. Żmudna praca, przypomina trochę szkolną wyklejankę, ale za to wspaniały efekt :)
    Bardzo lubię półprzezroczystość ryżowego papieru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, sporo pracy to zajmuje. Ale warto :)

      Usuń
    2. Mi się najbardziej w papierze ryżowym podobają włókienka.

      Usuń
  5. ech, zbyt rzadko do Ciebie zaglądam.
    piękny efekt :)
    kielonek taki bardziej litrowy chyba. czym lakierujesz? pytam, bo mój prawie zięć zrobił świetne podkładki pod naczynia (sam malował), ale polakierował czymś, co kompletnie nie zdało egzaminu. lepi się, odłazi.. aż żal.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaa, to trochę słabo. Tyle pracy na darmo :/

      Usuń
    2. Tempo - zapraszamy częściej:)
      Żal "prawiezięciowej" pracy.
      W naszych pracach stosujemy lakier akrylowy Flügger Natural Wood półmat 20. Znalazłam ciekawy opis
      http://decopinia.blogspot.com/2013/04/lakier-flugger-natural-wood.html

      Usuń
    3. W razie potrzeby - pytaj:)

      Usuń
  6. Kielonek jest bardzo ładny:) Pasuje do cukierków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duuuużo cukierków, zwłaszcza z okazji dzisiejszego święta ;-)

      Usuń
    2. A może przechowywać w nim sznury korali?:)

      Usuń
  7. Przecudny!!! I te róże... ach...:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny tutek-pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutek? Może być i tak ;-) Również pozdrawiamy :)

      Usuń
    2. Gdy będziemy mieć troszeczkę czasu, to zamieścimy kolejny tutek:)

      Usuń
  9. Uwielbiam ten motyw!! Kielich niesamowity!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biało-czerwone kontrasty kolorów są przepiękne, radość jaka towarzyszy tworzeniu nie zna granic :)

      Usuń
    2. Gosiu, miło Ciebie gościć u nas:)

      Usuń

  10. Jestem pod wrażeniem tego jakie piękne cuda wychodzą spod Waszych dłoni

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest nam niezmiernie miło, że kielich się podoba. Niedługo będziemy tworzyć nowy z innym motywem:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pewnie że się podoba i praca nad nim dawała radość. :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękujemy za komentarze i wszystkie dobre myśli :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...